24st 33cl öl senare..

Första veckan av nollning avklarad. Jag har dött och vaknat till liv och dött igen. Tilläggas ska att jag har skrattat mej igenom hela veckan för det har varit underbart kul.

I fredags gick jag upp sju på morgonen för att ta ett tåg upp mot Hultsfred till 24race. Väl uppe så träffades alla nollor vid tio och gick in på systemet och köpte varsitt lock öl/cider, det vill säga 24 st 33 cl. Kassörskorna var roade av detta och tyckte väl nästan att det kändes som festivaldags. All alkohol knöddes in i tvåornas bil och vi nollor fick sedan springa efter den bort mot festivalområdet. Där blev vi uppdelade i lag och fick i uppgift att börja grunna på en hejjaramsa med koreografi. Vi fick veta lite om hur dagen skulle gå till. Bland annat att det var uppställning på rad varje hel timme för att öppna en ny 33 cl. Hade någon stackare redan öppnat en burk låt oss säga fem minuter i, ja då fick man klunka i sig den för att kunna öppna en till när klockan slog hel. Vi fick veta att fjäsk lönade sig och gav extrapoäng medans att komma försent straffade sig. Webbutvecklarna som också kör nollning med oss, som haft lektion på dagen, kom vid halv tre och fick då dricka flatliners aka spritshot med tabasco i. Dessutom blev man fasttjepad runt ett trä en längre tid. Dock fick man sin 33 cl fasttejpad på bröstet med ett sugrör i, så snällt av tvåorna.

Första uppgiften var att kuta iväg och hämta närmaste kundvagn, en per lag. Vart fasen låg ICA nu igen? Sedan körde vi femkamp. Dragkamp, där jag stod längst bak i mitt lag och lutade mej för mycket bakåt när vi var nära vinsten så jag halkade till och föll över mina lagkamrater och skrapades längst marken när andra sidan fortsatte dra  (upptäckte konstiga prickiga blåmäken på låren dagen därpå). Revansch tog vi kundvagnskörning, där man skulle köra varandra i laget runt koner. Även förstaplats i "shotidioten" där man skulle springa fram till ett bord som var uppdukat med 20 shots per lag. Vi var 6 eller 7 sycken i varje lag så i princip 3 eller 4 shottar var. Det gällde att välja rätt för vissa innehöll vatten, vissa jäger, vissa flatliners osv. Det var bara att köra, hårt och brutalt. Vi grillade lite korv någonstans här med. Irländsk julafton stod på tur, för er som inte riktigt vet hur man leker så går det ut på att springa fram till en lång pinne av något slag och sätta pannan mot ena kanten och andra kanten i marken och snurra tio varv. Detta är för övrigt extremt kul, för de som tittar på! Efter att det hunnit varit uppställning några gånger innan vi lekte så blev man dubbelt så snurrig och alla for iväg åt alla möjliga håll när de skulle springa "raka" vägen tillbaka. Inför sista kampen bad de oss förbereda våra mobilkameror för nu skulle vi ut i skogen och leta efter chewbacca? (buuuuh till dom som inte vet vem han är) Tydligen rännde han runt i skogen som en galning och vi skulle fånga honom på en tydlig bild. Det var bara att ge sig iväg på jakt. Efter en lång lång stund ute i skogen började det regna och klockan närmade sig hel och uppställning. Alla gick tillbaka besvikna. När vi väl ställt upp oss på led för att knäcka våra bärs i juvlig symfoni kommer två nollor springandes och visar upp en bild på en nerbrottad chewbacca. Snyggt tjejor! Han finns alltså på riktigt!

Nu bar det av till Pizzeria Milano. Alldeles för kryddiga pizzor och fejksvamp på Capricciosa, lär inte gå dit inom snar framtid. Sen när har Capricciosan massa konstiga kryddor och varför lär sig inte pizzerior att ha riktiga champinjoner? Sen var det ytterligare vandring till tvåornas hood. Jag tror nästan att allt som allt så jämnade motionen från vandring/löpande ut sig med antal öl vi drack denna dagen...man kan ju få drömma iaf. Nu skulle äntligen allt plågeri vara över och vi skulle få festa som vanliga människor... eller? En sista uppställning och nu skulle tävlingen avgöras. Mitt lag, lag två kom tvåa av fem lag. YAHO! Bra jobbat! Sist men inte minst skulle alla framföra sina hejjaramsor. Det gick väl sådär för alla lagen, efter en heldag med fylla och utmattning. Tvåorna visar dock ingen sympati för detta och skäller ut oss för att vi haft en hel dag på oss att komma på något bättre. Alla får straff, allt från 50 armhävningar till 3 minuters jägarställning.. himla snälla tvåor.

Nu släpper de oss dock lösa. Men den mest seriösa tävlingen kvarstår. Vem orkar stanna kvar på festen tills klockan tio på morgonen? Början av kvällen sitter alla vi nollor ganska döda och kolla på när tvåorna spelar beer pong http://www.youtube.com/watch?v=8oIZ9bZoi3c. Man har liksom legat på samma nivå hela kvällen, en jämn lullighet men inte mer så när en vodka kommer fram och det shottas så blir man genast på bättre humör. Frammåt 3-tiden på natten har de flesta gett upp och droppat av. Vi som är kvar känner att här måste göras något för att vi ska hålla oss vakna. Då kommer youtube till hjälp: http://www.youtube.com/watch?v=KHy7DGLTt8g&feature=related. Denna spelas säkerligen i en timme och både nollor och tvåor "plockar äpplen och lägger dom i korgen" eller gör "vattenspridaren" osv. Efter en timme kommer kommentaren "Men den här låten har jag hört förut!" Frammåt 5-tiden börjar det ljusna och nu är vi nio nollor kvar och kanske sju tvåor? Varför inte gå ut och spela burkinnebandy i brist på boll? Att göra av all extra energi på som man fått av övertröttheten. När klockan närmar sig kvart i sju bestämmer jag mej för att ge upp, sjukt dåligt av mej. Men när jag reflekterat över att om jag stannar till tio så missar jag de två första tågen hem och måste stanna tills klockan ett så känns det ganska självklart för mej. Smyger ut och ner till tåget och somnar som en stock på tåget. Det var mina 24 timmar, jag dygnade ändå.

Återhämtade mej i Emmaboda med chokladbollar och kyssar för här i lägenheten gick det inte att vara när nollorna här i Kalmar skulle ha finsittning på Palace under mej. På söndagen bjöds det på god mat på Wallingatan här i Kalmar. Även en mycket lyckad ananaspaj fick vi smaka, well done syster Köhnke (:

Idag har jag tagit tag i studierna! Fanny min pendelkamrat var här och vi försökte analysera våran uppgift så gott vi kunde.
• Utifrån funktioner och aktörer, analysera ett
av majorbolagen (Vilka funktioner, vilken
typ av aktör)
• Titta också på:
– Vilka de är och vad de gör?
– Hur är de organiserade globalt?
– Vilka olika delar har de i organisationen?
– Hur ser den Svenska organisationen ut?

Vi letade även igenom stan på utklädnad till maskeraden på onsdag. Fortfarande tveksam på vad jag ska klä ut mej till, jag som älskar maskerad. De enda jag kan få ut av min garderob är kläder till en kronofogdtant eller en rocker...bara att välja och vraka.

Imorgon kommer alla nollor ner hit till Kalmar och vi ska ha introduktion på ekonomiskolan här. Så sovmorgon på det. Nu ska jag kolla idol över nätet jag som inte äger en tv!


Jo en sak till. NÅGON JÄVEL HAR SNOTT MIN CYKEL! ): taskigt värre, smisk ska du ha!
Timbuktu – Resten av ditt liv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0