"systematiskt låter mannen den blå sockan hamna i vittvätten och skapar sin egen svagt ljusblå värld"

Sitter i lägenheten i kalmar och försöker läsa, läsa och läsa. Insåg när jag kom tillbaka idag att veckan framöver kommer bestå av läsande. Jag kan vara ganska långsam på att läsa, speciellt när det är akademiskt skrivet. Man läser en sida, sen läser man om den för att man inte riktigt förstod vad de mena och man var tvungen att slå upp lite ord här och där. En av anledningarna till att jag varit tveksam till att börja läsa. Det handlar dels om den där stjärtintelligensen igen, att bara sätta sig ner och göra det men också om att min hjärna fortfarande är inställd på jobbatänket. Har funderat över att göra ett syntest också. Hade läsglasögon när jag var mindre, men dissade dom för att jag fick mer ont i huvudet när jag hade dom på mej (säker en vanesak). Men nu när jag läser känner jag mej ofta trött, och att det går långsamt då så det kan väl vara värt det? Dock får jag inte huvudvärk som många får om de ser dåligt och försöker koncentrera sig. Fick ett erbjudande på posten om gratis synundersökning på smarteyes, så det passar väl bra.

Kursboken inom företagsekonomin, Nya perspektiv på organisation och ledarskap, låg i brevlådan när jag kom hem så nu är det bara att ta igen. 200 sidor ska man ju redan ha läst egentligen så det blir tufft. 550 sidor lång är den ungefär...ska dela upp det på fyra veckor då eftersom tentan är om en månad. Utöver det läser jag samtidigt en bok som heter kulturanalyser som är rolig att läsa för det är en massa flumm och roliga jämförelser, och en bok som heter musikliv..som för övrigt ska vara utläst om någon vecka bara vad jag förstått :/ 300 sidor där. Mycket på gång alltså, grupparbetena ska också jobbas på i veckan. Vi har vårat första seminarium på torsdag då halva gruppuppgiften inom företagsekonomin ska vara klar, den om Way out west. Sen nästnästa vecka har vi datorlabb fick jag reda på idag, men på den fredagen jag ska tillbaka till Göteborg igen för att fira bror och fader. Mycket att ha i huvudet.

Fredagen och Lördagen i Göteborg var underbara. Så kul att se alla igen, det har ändå gått en månad sen jag flyttade. Det blev dock ingen Håkan då jag kom fram så pass sent till Göteborg och det ryktades om långa köer. Drack vin och käkade med min kära Caisa istället, vilket var heeeelt ok. Sen bar det av hem till min kines och sen på förfest på Lindholmen och vidare till Henriksberg där verkligen alla var. 047 kickade ass som vanligt! Hoppade upp och ner, hit och dit i högklackade stövletter under drygt en timme. Kul med alla tre gästartiser de hade med: Lisa Pedersen, Tomas Halberstad och Lovisa Negga. Efterfest med massa idolklipp på Masthugget tillsist, fram till klockan fem på morgonen.


p.s klicka upp bilderna

Vakna och traska ner till underbara Haga för att käka den berömda frukosten på Le Petit Café. MUUUMS för blåbärsscones! Träffa syster och göra roliga presentförberedelser för den trejde i syskonskaran. Sist av allt fick jag chansen att få komma in en sväng i SVT-huset på Lindholmen. Mitt ex jobbar där nu några helger med att vara ljudtekniker på inspelningarna av Vem vet mest. Så fick komma in i studion och se på när Rickard står där och försöker vara så käck mot deltagarna. Fick höra vilket snack som går i kontrollrummet och fnissade åt att deltagarna och Rickard måste byta kläder lite då och då för att det är "olika dagar" de spelar in. Intressant upplevelse må jag säga. http://www.youtube.com/watch?v=9OW_RneULjQ



Vid 16-tiden gick det tre och en halv timme långa tåg tillbaka mot Emmaboda. Skönt att slippa byten och mycket folk som resan till Göteborg hade bestått av. Många Håkanfans. Resan tillbaka blev lite ensam bara när jag på ditvägen hade åkt med Jenny. Det var bara att läsa läsa, sova, läsa helt enkelt. Kom fram till Emmaboda och g33k-jonas som kollade Starcraft II-finalen som hölls på Dreamhack i Valencia, så nu vet jag allt om den. Sverige 91an var nära seger, imponerande. Imorse kollade vi på en norsk/svensk film, Flykten från Bastöy, innan jag drog hem. Mycket sevärd! http://www.youtube.com/watch?v=_3y0zeqJS98

Ne nu får jag ta och läsa vidare innan det blir Idol och sen sängen. Har två heldagar i Hultsfred framför mej.


Citatet i rubriken kommer från Kulturanalyser och handlar om en analys av parförhållanden genom att analysera deras tvättande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0