så har man blivit etta

och nollningen är över. Nu ska jag ha en vit månad tror jag bestämt, om man bortser från fredagen som kommer.

I tisdags fick vi oss alla ettor en chock när vi insåg att plugget startat på riktigt. Att vi skulle ha 2 grupparbeten inlämnade och en tenta färdig redan mot slutet av oktober. Tentan är på organisation & ledarskap. Uppgifterna är som två små projektarbeten. Det ena är inom företagsekonomin där man ska välja en organisation inom musik- och eventbranschen som man ska följa hela höstan sen. Man ska skriva vad organisationen gör, varför den är intressant, analysera det från olika perspektiv och ställa problemfrågor som man ska hitta lösningar på osv. Uppgiften ska sedan lämnas in till både skolan och organisationen. Min grupp på 4 personer har valt Way out West, så detta ska bli riktigt kul att jobba med. Way out West är dels spännande för att det är en festival som har vuxit sig stor på bara fem år och dels för att de blivit miljödiplomerade. Känns även bra att jag har jobbat där. Den andra uppgiften så ska man vara ett gäng och analysera en musikgenre, vad som specifierar den och varför och hur den kom till osv. Heeelt okej pluggmånad framför mej ändå känner jag!

I onsdags så vare maskerad, hej och hå. Fanns alla sorter där! Jag själv var kronofogden, det ända jag hade i min garderob som kändes som utklädnad var en kavaj och skjorta. Fixade snabbt till en pin med kronofogdmärket på. Någon som minns kalle och hobbe-stripen där Kalle tycker att den läskigaste han vet är kronofogden? Förfest hemma hos Kycklingen med Punkaren. Även denna kvällen fick vi in lite: http://www.youtube.com/watch?v=KHy7DGLTt8g.


I helgen har jag hängt i Emmabooouuuda och hjälpt till med 25-års kalas för den hårda killen aka min bf. Massor av god mat fixade vi till. Alla blev vi mätta och glada och slapp äta dagen efter.. Äntligen fick jag se den hårda killen öppna min välgenomtänkta present. Han blev allt imponerad av att jag lyckats sätta ihop en hel göteborgshelg till honom med betalda tågbiljetter, In Flames-biljetter och lånande av min systers lägenhet. Med hjälp av min familj då och såklart grabbarna grus som följer med oss. Herre...jag ska gå på metalkonsert. Dessutom fick han denna bok av mej: http://www.metalstorm.net/pub/review.php?review_id=9015. Vi gick även på Emmabodamarknad på dagen. Tänk att det finns faktiskt två dagar på året då det lilla samhället är proppat med folk. Man fick änna gå i 1 km/h för snabbare kom man inte fram. En våffla stoppade jag allt i mej, mums.



Igår var det 11 september. Det känns fortfarande som en spark i magen tycker jag att kolla på alla videoklipp där i från. Sen att man inte vet hur det egentligen ligger till är en annan sak.

Nu är det ny vecka och min grupp ska gruppa en massor. Imorgon bär det av uppåt för en heldag med sleepover. På onsdag åker jag tillbaka till Emmaboda en sväng för att fira Jonas riktiga dag med kladdkaka. På fredag bär det av mot GÖTLABORG (: Håkan på Liseberg och 047 på Henriksberg och massor av skönt folk som jag saknar!!


Nu ska jag läsa lite om vad människor gör med musik och musik gör med människor....och vara lite bitter på att skolan ändrar om schemat hit och dit så det inte går att planera sitt liv så bra just nu. Då får man ta en 85 % chokladbit, tack och lov för det (:


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser inte ut att vara så mycket folk på marknadsbilden. ;)

2011-09-12 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0