första september

Ja känn på det, idag slog sommaren om till hösten... eller? De varma dagarna har blåst förbi, men så känner man alltid. Är helnöjd med min sommar, fast lite mer bad hade jag velat få in och en tur med båten. Den började med resan till Frankrike med stora familjen. Vin och äventyr varje dag. Sen kom jobb på metaltown och min fascination över ghost http://www.youtube.com/watch?v=r8oFlXnnwKI. Även jobb på Where the action is där bl.a coldplay spelade. Jobbade på artsitområdet och ryckte till när Kirsten Dunst helt plötsligt stod framför mej. I Juli var det dags för den 5e upplagan av vårat älskade Snuss-stock http://www.youtube.com/watch?v=e8XbxVl_ywU. Sista helgen i juli hängde jag i lerpölen på Emmabodafestivalen och fick se Two Door Cinema Club, Skrillex, Familjen och JJ live http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150339284972065. Sommarkonsertbehovet var därmed ganska bra uppfyllt förutom att jag inte var på plats i Borlänge i juni och missade därför The Strokes och Deadmau5. Men men sånt händer, det tar vi igen. Emellan musikupplevelserna så sommarjobbade jag på IKEA Bäckebol, fantastiskt härligt jobb!

Nu kommer alltså krypa ner under täcket och se en film-perioden, helt ok enligt mej! Men först för att avsluta sommaren så blir det en resa tillbaka till Göteborg den 16:e september för att i vanlig ordning se Håkan på Lisberg. Ett plus är att efter konserten blir det Snuss-stockkväll på Henriksberg med 047, möcke braa! http://www.youtube.com/watch?v=1k0hNTNLUAY.

Blir mycket länkar här idag, lovar att bara posta två till...

Fortsättning på nollningen då. Jag är helt slut bara efter tre dagar där uppe haha. På tisdagen var det brännboll i regnet, jag var den enda som hade stövlar. Efter det var det fest hos tvåorna. Trångt vill jag säga, det var väl över 30 pers i ett rum! Fönstrerna gick inte att se igenom pga imman. Det shottades, fjäskades och utdelades straff. Helt lyckad fest. Sen var det dags att promenera lite igen. Jag har seriöst träningsvärk för att vi gått så mycket. Jag och Fanny räknade på det, kan de vara 3 mil på tre dagar? Och hälften av det i stövlar. Tur att jag gillar att traska runt. Vi hade sleepover i våningsäng hos Jenny från Umeå. På morgonen stekte jag pannkakor till tjejorna, det behövde vi innan 3 timmar föreläsning. För ovanlighetens skull så promenerade vi 50 min till skolan. Ska nog skicka ett mejl till SJ och böna och be om att få ta med cykeln på tåget. De som är skrivna i Hultsfred får ju lyckosamt en cykel av skolan...

Föreläsningen handlade om musikindustrin och musikbranchen och vad skillnaden är på de båda sen även om upphovsrätten och STIM. Trots bakfylla så gick tre timmar fort. Hurra för bra lärare! När föreläsningen var slut så fick vi frågan om skjuts hem till Kalmar med bil. En trevlig resa med tre tjejors förhoppningar på framtiden som slutade i 90 km/h på 50-väg för att hinna med tåget mot Nybro och Emmaboda.

Så nu har jag pustat ut hos min metalldude och hunnit svepa igenom lite kurslitteratur. Sett en dokumentärfilm om Hultsfredsfestivalen http://media.svt.se/download/flash/fiktion/dokumentar/hultsfred/index.html och uppdaterat mej med vad tvåorna sysslar med http://www.youtube.com/watch?v=MYUubUAUnf4&feature=player_embedded.

Nu är det dags för sängen och uppladdning för 24race som startar imorgon kl 10 uppe i Hultsfred. Livet är hårt på MEM (Music & event management) (:

När MEM
När MEM
När MEM ska gå på fest
Ja då är ingen jävel nykter
När MEM ska gå på fest




Kommentarer
Postat av: syster köhnke

May the rock be with you

2011-09-02 @ 07:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0