måndag..igen

Nu har de kommit, glasögonen! Har haft på mej dom sen jag lämnade affären vid 18-tiden och spänningarna i huvudet har släppt och jag blir rädd när jag tar av mej dom för att man faktiskt ser större skillnad än jag trodde. Tur är väl att jag ser ut som en söt musiknerd iaf enligt någon. Nu kommer dom bli en tredjedel av mitt liv, så det är bara att vänja sig.


Idag har jag varit sämst på att plugga, fast ändå inte. Bara den känslan som infunnit sig då jag planerade att läsa fyra timmar men klarade endast av en. Det jag glömmer av att räkna in är att jag varit i Hultsfred i sex timmar och lyckats repetera de två första kapitlena och dessutom skrivit på grupparbetet med Jenny. Borde vara mer stolt över mej själv, men tänker bara på att boken måste läsas igenom. 250 sidor läst, 250 sidor kvar. Stressad över att arbetet ska in i helgen med. Vi har kommit mer än hälften, men ändå, man flummar ju ofta iväg. Våran kontaktperson har rest bort också så det försvårar det hela lite, men vi gör så gott vi kan. Luger är nog trötta på oss snart så som vi har mejlat fram och tillbaka.. som Jenny och jag sa idag "Någon säger säkert snart på deras lunch: vem är den där Jenny? har hon mejlat alla eller?"

Ska tillbringa hela veckan upp i Hultan för att bli klar med arbetet. Sen har vi tre föreläsningar och så måste vi sätta igång grupparbetet om proggen så snart som möjligt. Hoppas man kan få vara lite ledig i helgen så man kan hinna med att ta en titt inne i Kalmars IKEA med Köhnkarna.

Helgen i Göteborg var lyckad, mysig och häktisk. På tåget dit skulle jag såklart försöka läsa för att spendera de tre och en halv timmarna. Oturligt för oss klev det på ett stort gäng med studenter från Karlskrona i lila kårdräkter och med spritdunkar..fick läst en 15 sidor?

Väl framme i stan plockade pappa upp oss och vi for till Kungälv för att handla inför den stora middagen. Champagne och rödvin från systemet, lammfilé och getost från ICA. Det blev den dyraste handlingen någonsin för mej, tur att vi är sex personer som splittar den sen. Hem och börja dona. Sex personer som trängs i köket och två föräldrar som nöjt kollar på. Vi lyckades sammarbeta riktigt bra, middagen går till historien. Crostini med svamptapenad till förrätt serveras med egengjord blåbärschampagne. Lammfilé med kokta morötter, stekt portabella, getostkräm och ruccola. Efterätten som man knappt fick i sig på grund av mättnad var vit chokladmousse med blåbär. Den godaste middagen jag käkat på länge, jag sa nog "mmmm" ett par hundra gånger. Föräldrarna mina strålade. De tyckte de gjort den bästa dealen, middagen lagade nämligen vi barn med respektive för att päronen stått för kostnaden av en hyrbil under veckan i Frankrike tidigare i sommras. Alla var glada, ingen var lessen. Pappa var gladast då han fick ett elektriskt trumset av oss i födelsedagspresent. Det var han värd! Passar utmärkt i hans nyformade musikrum.


Dagen efter hade nog vi alla lite smått bakrus. Champagnen var god.. Detta fick man dock skaka av sig tidigt och sätta igång med förberedelser för kalas. Brorsan firade ju ocksåfödelsedag, 20 år! Det bakades bröd, gjordes omelett, förbereddes för våfflor och gjordes smoothies, brunchen var fixad. Kändes bra att träffa hela tjocka släkten på en helg sådär. Alltid lika trevligt och solen var så välkommen så innan den togs över av en väldig dimma. Brorsan fick ett presentkort på en musikaffär i stan och en hint i form av två plektrum av oss syskon, respektive och kussar. Var ute en sväng och kollade uppdateringar som hänt i byggden med. Min ena kusse har byggt en paddock och skaffat kattungar: Knut och Allvar... Knot & Serious (internskämt). Även min morbrors gamla hus har genomgått förändringar nu när det blivit sålt. Allt händer när man flyttat till andra sidan Sverige.


Söndagen var även den hyfsat tidig för att försöka läsa ikapp plugget. Metalduden och jag gled in mot stan efter det och shoppade lite nödvändiga saker till herrn. Skor med 20 % rabatt, catchiiiing, tack klubbkort. Underbara människor som Marie och Kage var i stan så vi passade på att ramla in i dom och snacka om hur livet tedde sig nuförtiden efter sisåhär en månad på var sitt håll. Sen var det dags för tre och en halv timme tåg hem igen, och fick jag läsa denna gången? En tjugo sidor iaf trots att det satt två fjortispar bakom oss där det ena paret bråkade och tjejen grät halva resan och det andra paret sa till dom att sluta för att dom betedde sig piiiiinsamt. Skönt att komma till Emmaboda, kolla gustavsson 3 tr, catcha upp i idol och sen däcka.

Sen kom dagen idag, dagen då jag somnade på tåget både på vägen upp till Hultsfred och på vägen hem. Fick inte så mycket vila i helgen, dags för att sova nu känner jag då.

Kommentarer
Postat av: Almina

Fiint med glasögon!

2011-10-06 @ 15:38:30
Postat av: Julis

(: tack syster!

2011-10-06 @ 23:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0