seminarium-måndag

Vet inte varför jag bloggar på måndagar, har väl mest tid över då. Fast egentligen har jag inte det, har 100 sidor kvar att läsa innan tentan om en vecka. .

Lämnade in rapporten om Way out West i helgen, sjukt skönt att han det första momentet klart, men det känns ändå inte som någon milstolpe då vi har tentan nätsa vecka och veckan därpå inlämning av proggarbetet. Sen börjar allt på ny kula igen. Det slog mej att jag inte kommer vara ledig förens till sommaren, den var hård. Under julen blir det plugg till musiktentan som är den 13e januari och dessutom ska vi göra våran fältstudie om Way out West då med. Får väl vara ledig någon vecka i sommar och sen jobba resten..

Ne va negativ jag lät nu. Är stolt över min grupp som sagt, arbetet känns välgjort och presentationen blev uppskattad då vi började med låten: Pet Shop Boys – Go West (Radio Edit) och alla hade på sig wow-tröjor. Arbetet hade vi döpt till "Framtiden är här - Go Way Out West".

Imorgon ska vi ha en gammal wow-anställd som föreläser inom music & event, ska bli intressant. Får passa på att rycka tag i honom sen och se om han kan hjälpa oss vidare med Wow-studerandet.

Veckan som vart då. Varje dag har jag spenderat i Hultan förutom söndagen. Plugg, plugg och åter plugg. Vi har hittat vårat pluggcribb, cafét i Hultsfred som har sjukt goda bröd! Mycket gruppande har det varit i veckan, i fredags satt vi i 16 timmar! Vi hade ju ställt in oss på att skicka in arbetet då, vi blev klara men vågade inte skicka in det när alla var så trötta och dessutom druckit vin.

I lördags ringde IKEA Kalmar (: trevligt trevligt tycker jag. De sa att de sett min ansökan men tyvärr hade de inga lediga tjänster i huset. Dock hade de en restaurangtjänst ledig men den intervjun skulle hållas samma dag som min tenta nästa vecka, så det blir inget av det. Synd.. men jag sa till dom att det känns mycket i skolan just nu, att jag inte riktigt kommit in i det nu. De sa att de säkert får nya tjänster lediga efter jul och runt våren så det är bara att jag hör av mej då igen. "De som har jobbat på IKEA tidigare värnar vi om". Gött säger jag!

Det var komiskt att de ringde just i lördags för då skulle jag och Jenny precis dra oss till tåget till Kalmar för en tur på just IKEA. Vi mötte upp Köhnkarna i stan och traskade runt en stund och sedan bar det av mot IKEA. Kul att se ett "nytt" IKEA. Även om det ser nästan likadant ut så är det ändå skillnad från Bäckebol och Kållered. Jenny fick köpt det hon skulle köpa och även det hon slavköpte åt Ricco (; Funderade på att köpa vinlglas till grabben, för att han inga har och det går inte an i Stålis tycker vi, men det blev inte så tyvärr. Jag skulle köpa en grej, ett nytt stort vaniljljus som ska värma i höstrusket, och jag lyckades komma ut med endast det. Däremot kom Metalduden ut med en full blå IKEA-kasse. Vad hände där? Jag "råkade" pracka på honom duntäcken, viktigt om man ska ha en tjej sovandes hos sig sa jag, sen kom jag på hur sneeky jag lät och erbjöd mej att betala, men då tog han det som en man och sa att det kanske inte bara är jag som använder det där täcket.......eh tack för den underbara du!

Sen blev det god mat hos syster Köhnke och de planerades USA-resa. Sugen man blir på att följa med när de snackar om det. Om jag hade åkt till Amerika så hade jag velat se Grand Canyon, lätt!

Söndagen fick bli en slappdag och trust me, jag behövde det. Efter att ha pluggat mer än 50 timmar den veckan. Ändå så satt jag i skype-konferans med grupp Hallon i en och en halv timme innan vi skickade in arbetet. Försökte mej på att läsa nån timme med, men fick inte in så mycket så den gav jag upp och sa till mej själv att man kan inte plugga och vara bästa varje dag. Istället fixade jag och min andra hälft lax med klyftpotatis och Gino som efterätt. Whip it fick bli kvällens film, möcket bra! Ellen Page är inte dum hon.

Nu ska jag läsa tills jag somnar. Woop Woop.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0