det vackra hektiska livet

kan någon sänka hastigheten?

På två veckor händer det mycket. Fick godkänt på tentan och högsta betyg på proggarbetet!!! Man klarar ju faktiskt av det här med att plugga! Känner lite såhär: http://www.youtube.com/watch?v=konwD5wDKyw&feature=related.

Jobba på rookie var hårt men kul, lite obehagligt att se så unga människor springa runt och vara fulla...var man så liten när man började? Halloween flög förbi, gillar den stämningen a lot! Tända ljus, pumpa och spindelväv. En lagom liten fest utspelade sig i Hultan.

Nu i helgen var det "Lysande Kalmar" aka Ljusfestivalen. Klart man ska kolla vad som händer här där man nu bor. Fick med mej metlduden in och mötte upp några klasskamrater för att kolla en Tribute to Pink Floyd-konsert på Saluhallens tak. Mäktigt! Sen såg vi tvåorna spela, Anydaynow på Pipes of Scotland och drack Leffe. Sen bar det av för första gången till Palace, alltså klubben jag bor ovanför. Gratis inträde är ju ändå något man borde utnyttja. Trångt som fan och stort som fan, vem visste det? Billig öl på "studentbalkongen" med....slutade med fuzzinezz och min "första riktiga" bakfylla med spränghuvudvärk, det ni! Nu hånskrattar min juridik-Marie men skönt att jag slapp det de första fem åren av festande.

Annat kul som händer då. Idag hade vi en gästföreläsare hos oss från Live Nation. En lektion man följde med i från start till slut i tre timmar. Att höra hur de jobbar och hur de lyckades komma dit är sjukt intressant. Peppar en som fasen för att klara utbildningen. Flera av hans anställda är tidigare elever från vår linje. Imorgon ska han köra på en stund till, sen ska vi lyssna tre timmar på folk från Popkolla med. På torsdag ska vi vara i Kalmar, äntligen sovmorgon för mej tjoho! Vi ska lära oss presentationsteknik i Dramahuset. Det är bara att ta fram mina dramatalanger igen (: Viktigt att lära sig när man ska stå för många presentationer.

Sen kommer ju fredag och då blir det STHLM! Riktigt kul ska det bli att komma dit igen. Mer än 1 ½ år sen sist om jag inte minns fel? Vi har en intervju med Luger som håller i Way Out West på dagen, sen ska vi göra sthlm resten av tiden innan vi åker med morgontåget kl 06.20 hem igen. Ska passa på att hejja på mitt ex som tatt sig i kragen och flyttat dit och fått jobb på http://arrowheadgamestudios.com/.

På lördagen är det dags för oss i Groupie att arrangera vår första konsert, en metl-konsert med Yersinia och Last view: http://www.facebook.com/event.php?eid=244251512292114. Inte min kopp té men Hultsfredborna verkar gilla det så det blir spännande. Min bror funderar på att ta kompisar på en roadtrip hit då, det tycker jag var en utmärkt idé. Själv håller jag mej till detta som hårdast just nu: In Flames – The Quiet Place. Inför In Flames-konserten som är redan nästa vecka, herre. Älskade Göteborg, då kommer jag hem (: Kalas ska jag ha med, med lussekatter och glögg, för nu blir jag 22!

Jahajaha..annars då? Två och ½ arbete att skriva och en tenta innan det är jullov den 14:e december..WEEEHJOO!




Skulle skriva detta inlägg på en halvtimme... men det tog 1 ½ timme. Jag önskar mej en ny dator som inte fuckar upp snälla mor och far! (: Ska upp om sex timmar nu, gonatt.



Kommentarer
Postat av: Caisa

hektiskt men coolt som fan! du kommer bli stooor!

2011-11-09 @ 10:18:25
URL: http://caisalintunen.wordpress.com
Postat av: Isberg

puss (:

2011-11-09 @ 12:18:07
URL: http://paandrasidansverige.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0