mellandagar

Sitter å fnissar åt att jag stenhårt tror på att författaren till min kurslitteratur är metal. Han jämför allt i boken med dödmetall och Metallica. Kanske jag kan lära mej något av honom om min pojkvän.

Plugg är det som står på listan fram tills nyår. Tråkigt tänker ni, tråkigt tänker jag... men när man väl sitter där så inser man vilken jäkla kul litteratur jag har och hur flummig och tidsenlig den är. "Vad människor gör med musik - och musik med människor". Komiskt att att författarens dotter har spelat i samma band som min syster. Har börjat knåpa på det sista arbetet om Way Out West här nu med. Svårt! Vi har blivit så kritsika. När man börjat analysera kan man inte sluta.

Annars då? Jo tack bra!



Julafton var fint och för första gången svällde man inte upp. Min mor är klok och hade gjort så roliga sorter så man slapp pröpa i sig bara korv och köttbullar (jag är ingen sill- och frestelsemänniska). Hann att träffa hela släkten på några minuter kändes det som, trots att vi inte firar tillsammans. Så är det här ute i skogen, går man en promenad så dyker alla upp, himla trevligt. I julklapp fick jag min laptop, oh att en dator kan gå så smidigt och fort hade jag nästan glömt! Fick även ett presentkort av mina syskon och respektive hos en saknad tjej: http://www.nordkristall.se/sv/ (: Visst är den bästa känslan när man ger bort saker och det blir matchmaking, löv it! Bror fick Pink Floyds Wish You Were Here på Vinyl av mej och syster. Hans ögon tindra som aldrig förr!

Juldagen var full av kalas som alltid. Konstig känsla att sitta i mormors nya lägenhet. Att aldrig gå upp till stora huset igen. På kvällen drog jag till Stenungsund och drack öl med boysen, tänkte Harrys men tänkte om när de tog 150 sjuka spänn i inträde. Ems kom utspringande och kramade mej glad i hågen (:

Var på mellandagsrea i stan igår med mor och syster. Skulle hålla i mina studentpengar, det blev inte så. Men för väldigt lite fick jag väldigt mycket. En grym träningsjacka, en ny träningstopp, en awesome klocka och annat smått och gott. Dessutom bjussa min ömma moder på en shoppinglunch och en svart genomskinlig skjorta (bra pris äntligen!). Kvällen avslutades på Viktoria med öl, en bunt härliga människor och många skratt.

Idag blir det läsa fram tills klockan slår tre då bilen går till stan. Käka medelhavsmat för att sen bege oss till Operan och se musikalen West Side Story. "Den kallas världens bästa musikal" kan man läsa på hemsidan. Älskar att gå på operan, har sett många många föreställningar där och liksom hänger över kanten för att se allt.

Nyår är bestämt men ändå inte... som vanligt då. Den ska sluta på Tjörn i alla fall och good lookin´ ska man va.



....slutligen är jag avis på att metlduden får springa runt i Nashville....

och visst är det härligt att vara hemma hos sina päron och gå lös i kylen? eheheh hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0