det löser sig

Efter att ha varit utslagen större delen av igår så känns livet plötsligt mycket bättre idag. Ryggen har fått vila framför allt. Testa själv att packa hela dagen och sent in på natten innan du ska flytta och sen helt sjukt tidigt på morgonen promenera en halvtimme till bussen för att sen åka till IKEA och jobba uppack i fyra timmar och sedan åka tillbaka till lägenheten och stuva in allt i flyttkärran och sen åka 6 timmar till Kalmar och packa upp allt igen. Tur att man är liten men tuff.

Nu sitter jag här framför mitt megafönster och suger in solen. Försöker peppa mej lite med att det faktiskt ordnar sig: Timbuktu – Det löser sej. Ett underbart Kalmar-faktum är att det är ljummare kvällar här än Göteborg, win! Så dags att ta tag i staden och solen och promenera runt lite. Känns skönt att jag varit här innan så jag inte helt irrar bort mej i början. Dagens ärenden är att fixa små högtalare så man slipper vrida sig fram och tillbaka av ljudet från laptopen. Fick en hårddisk av min Köhnke i inflyttningspresent, vilket var sjukt nödvändigt för min laptop. Datorn har nog funnits i mitt liv, låt oss säga minst 4 år, och den har aldrig fått sig en rehab. Taksigt av mej tycker jag och ska nu föra över all skit på min inflyttningspresent så jag kan formatera den så den är förberedd för studentlivet. Skulle gissa på att jag har runt 500 mappar med bara foton som jag tagit så överföringen lär ta sin tid.

Syster Köhnke var här igår och sa att "det här blir väl bra", så nu har jag bestämt mej för att det blir det. Hon bor ju bara kvarteret ner här i princip så vi ska försöka dra oss till friskis och svettis gratisvecka. För så får man leva när man blir student, gratis. Både syster och bror Köhnke tittade på min handlingskorg igår och stod som frågetecken när jag köpte alla sorters nötter. Man får tydligen dra ner på lyxen nu, men jag lägger inga pengar på stora köttstycken så det går väl jämt ut? Får leva på nötter och öl tror jag.

Nu hör jag solen kalla på mej.

Kommentarer
Postat av: Caisa

Det löser sig, det gör det alltid!

2011-08-24 @ 06:06:33
URL: http://komigencaisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0