nervös

Kan inte komma ihåg när jag sist var såhär nervös? Kan det ha varit på tåget mot Emmaboda förra året i september? Säkerligen. Men nu så sitter jag här och kan inte riktigt tänka klart. Har nog inte fattat helt att jag faktiskt bor här i Kalmar och ska till Hultsfred imorgon och starta min utbildning. Det känns lite overkligt på något sätt. Försöker dämpa min nervositet med att sitta här nyduschad med blåbärsté och försöka skriva av mej.

Händelserik helg. Är helt slut nu så ska bli skönt att få krypa ner i sängen och ännu skönare att tänka på att jag får sova på tåget 1 ½ timme till imorgonbitti. Igår åkte vi tåg i 3 ½ timme från Emmaboda till Kalmar, från Kalmar till Hultsfred och från Hultsfred till Kalmar. På denna resa lärde vi oss att Hultsfred är en lång lång väg med industrier och mackar vid sidan av som tar en halvtimme att gå. En sån varm dag som igår var detta inte speciellt kul. I slutet av denna väg låg Rock City, min nya skola. Så nu hade vi sett den, bara att traska tillbaka den långa vägen så man hinner med tåget hem och stoppa i sig en sibyllahamburgare med för långt namn på språng. Cykeln åker med mej upp imorgon! Sen gjorde vi Kalmar, jag och grabbarna grus från Emmaboda! Massor med folk ute som känt suget efter alkohol och människor. Fick väl mej en liten chock när vi gick ner till stan när vartenda ställe var fullt. Kalmar har väl inte lika stort utbud som Göteborg där det finns en krog i vartenda hörn, men de har heller inte få ställen på denna lilla stadsyta och allt var som sagt smockat. Tillslut ställde vi oss i en kö till detta ställe: http://www.vallenkalmar.com/?page=vallen. Där kan ni även se hur kul vi hade. Skämt åsido. Vi hitta ett ställe som inte var smockat, men det var nog inte riktigt i min smak, för flashigt, Fast de spelade ändå Håkan och jag fick mej en bugglektion. Dessutom fanns det tjörnfolk, världen är liten. Vart var alla tjejor? var en fråga jag ställde under kvällen. Fick dessvärre inget svar på den. Kvällen slutade med Gyrostallrik.

Det här inlägget tar oförskämt lång tid att skriva, men så är det när datorn har blivit formaterad och jag håller på att installera alla sorters program samtidigt. Man hinner passa på att fixa saker runt omkring ändå, så nu är här städat och färdigdiskat. Dessutom har jag packat en första dagen i skolan-påse i brist på en stor väska där kollegieblock och kurslitteratur får plats. Jag är redo för skolstart och nollning. Har hängt lite på Hultsfreds nollningsgrupp på facebook under kvällen och läst alla nollors tankar i skrift så är lite mindre nervös nu. Hultsfred vi ses imorgon! Natti natti.




Min nya skola, Rock City Hultsfred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0