kalmarit

här sitter jag, mitt i kaoset.... i Kalmar! Lyssnar på Emanuel Blumes kommande skiva och blicker ut över de 10 kartonger jag har att pyssla med, men det är alltid roligare att ha flyttat än när man ska flytta. Jag har förvandlat en skabbig lägenhet till ett ställe där man trivs redan. Tackar och bockar mor och far för flytthjälpen, varsågod för roadtrippen ;)

Idag börjar insparken för Linnéuniversitetet här i Kalmar, min klass är inte bjuden. Vi är utomstånde Hultsfredsfolk. För er som inte vet så ska jag tillbringa första 1,5 åren av utbildningen i Hultsfred på Rock City. Det blir pendling 3 timmar om dagen, tur att det bara är tre dagar i veckan till en början. Ja jag känner ändå att jag vinner på att bo i Kalmar än där uppe i ingenstans de resterande lediga dagarna. Så insparken då. Vi kommer ha en egen inspark för klassen uppe i Hultsfred som börjar nästa vecka. Här i Kalmar ska jag knö mej in ändå, kolla läget lite idag.

Veckan som gick i Göteborg var stressig, konstig och helt underbar! Förstod inte riktigt hur jag skulle kunna lämna det hela, men det är bara att våga. Hejdå-ölen på Svea var den bästa kvällen på länge, tack alla som var där och förgyllde min kväll. Känns konstigt att säga hejdå till folk, vissa kanske man aldrig mer ser skymten av? När åker jag ens hem nästa gång?

Här på andra sidan Sverige har jag min vapendragare, mitt hjärta, som såklart ler över att jag flyttat 240 km närmre. Så detta ska nog gå vägen, eller hur?


För övrigt så tycker jag att kurslitteraturen känns mer än okej:


Wikström, Patrik (2009) The Music Industry.

Ehn, B. Löfgren, O (2001) Kulturanalyser.

Kulturella Perspektiv 1999:4

Lilliestam, Lars (2006) Musikliv: vad människor gör med musik – och musik gör med människor.

Mossberg, Lena (2003) Att skapa upplevelser – från OK till WOW!

Wennman, Kent & Boysen, Per (2008) Musik som levebröd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0