att sakna

Att komma till en ny stad där man inte känner någon, förutom såklart syster Köhnke som jag käkade trattkantarelltoast med igår. Att komma på att man inte längre har en sambo att käka middag och kolla desperate housewives med. Att komma på att man inte bara kan ringa till en kär vän och säga hej jag kommer över en sväng. Det är ganska tufft, speciellt när jag är en sådan person som behöver vara social minst en gång om dygnet iallafall. Jag saknar er mer än ni tror, redan.

Men Kalmar har nog mycket att erbjuda när jag väl kommit in i det hela. Hultsfred likaså, måste ju hitta en soffa jag kan slagga på ;) Undrar hur många från mitt program som valt att bo i Kalmar, hade varit nice med en pluggbuddy.

Håller på med sista rycket i lägenheten nu, känns skönt att få undan alla miljoner kartonger. Imorgon kommer lönen, den efterlängtade första riktiga lönen från IKEA. Den kommer sitta fint känner jag. Ska köpa pendelkort för 770 kr så jag kan ta mej runt här i småland. Ganska överkomligt om man jämför med västtrafiks 30-dagarskort för 960? Så det blir att åka till Emmaboda imorgon och försöka delta i min hunks `hej jag ska träna fem dagar i veckan`-program. Bara att packa med löparskorna. Lite grill på det så mår man alla tiders. På lördag planerar vi en roadtrip till hultsfred för att jag ska kunna lokalisera mej lite och sen på kvällen har jag bjudit hit grabbarna grus på hej-öl.



Här bor jag.

Kommentarer
Postat av: Almina

På palace! Kul att följa bloggen. :) Tomt på västkusten utan dig!!! Men jag hälsar på under hösten.

2011-08-25 @ 13:51:34
Postat av: julis

Det tycker jag verkligen du ska göra! (:

2011-08-25 @ 16:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0